کلسیم

سلام دوستان امیدوارم همه خوب و خوش و سرحال باشید

مطلبی درباره کلسیم

غذاهای برتر برای استخوانهای شمااگر از لبنیات،ماهیها و سبزیجات مصرف نمی کنید، غذاهای مقوی را در رژیم غذایی خود بگنجانیدغذاهای صبحانه ای، شروع خوبی هستند. آب پرتقال غنی شده، بیشتر از ٢۴٠ میلی گرم کلسیم دارد، غلات غنی شده بیشتر از ١٠٠٠ میلی گرم کلسیم را برای بدن فراهم می کند.

غذاهای برتر برای استخوانهای شما
در جوانی، استخوا نهای بدن ما قوی هستند، اما به محض اینکه سن بالاتر میرود، آنها ضعیف تر می شوند. در
زنان، این فرایند بعد از یائسگی با شتاب صورت می گیرد، اما راه هایی برای جلوگیری از این فرایند وجود دارد.

یکی از بهترین را ههای دفاع، رژیم غذایی می باشد
. درست غذا خوردن بیشترین تراکم استخوانی را برای ما
فراهم می کند و در هر سنی سبب بهبود آن می شود.

شیر بنوشید؟
کلسیم، سنگ زیر بنای استخوا نهای قوی می باشد
. نیاز روزانه کلسیم افراد زیر ۵٠ سال، ١٠٠٠ میلیگرم، و نیاز
افراد بالای ۵٠ سال، ١٢٠٠ میلیگرم م یباشد. بدون شک ستاره منابع کلسیم، شیر است. یک فنجان شیر، چه بدون
چربی، کم چرب یا پر چرب، حاوی ٣٠٠ میلیگرم کلسیم م یباشد.

ماست و پنیر
شیر نمی نوشید؟ یک فنجان
ماست به همان اندازه یک فنجان شیر، حاوی کلسیم می باشد. ٣٠ گرم پنیر
سوئیسی، تقریبا همان مقدار کلسیم را دارد. اگر لاکتوز شیر برای شما قابل تحمل نیست و احساس ناراحتی
میکنید، خیلی از فراورده های لبنی بدون لاکتوز یا دارای لاکتوز کمی می باشند، که
میتوانید از آنها استفاده کنید.

حذف لاکتوز شیر، هیچ تاثیری در مقدار کلسیم آن ندارد
.

ساردین
شیر و فراورد ههای لبنی، تنها راه دریافت کلسیم نیستند
. یکی از منابع آن، ساردین می باشد. تمام آن استخوانهای
ماهی کوچک، همه آن چیزهایی را که بدن ما برای ساخت تراکم استخوان نیاز دارد، در خود دارند. خوردن تقریبا
١٠٠ گرم کنسرو ساردین، کلسیمی بیشتر از یک فنجان شیر آزاد م یسازد.

کلم چینی
شاید تعجب کنید که بدانید، کلسیم در سبزیجات خاصی فراوان می باشد
. نصف فنجان کلم چینی، کلسیمی برابر با
همان یک فنجان شیر برای بدن فراهم می کند. یک فنجان سبزیجات گروه شلغم، ٢٠٠ میلی گرم کلسیم را در خود
دارد. اگر چه اسفناج و کلم برکلی حاوی کلسیم هستند، اما برای اینکه کلسیم آنها برابر با یک فنجان شیر شود، باید
خوردن آنها را چندین برابر کنید.

غذاهای مقوی
اگر لبنیات، ساردین ها، سبزیجات مصرف نمی کنید، غذاهای مقوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید
. اینها
محصولاتی هستند که به طور طبیعی کلسیم ندارند، اما دارای مقادیر متفاوتی از مواد معدنی ضروری می باشند.

غذاهای صبحانه ای، شروع خوبی هستند
. آب پرتقال غنی شده، بیشتر از ٢۴٠ میلی گرم کلسیم دارد، و هر فنجان
از غلات غنی شده بیشتر از ١٠٠٠ میلی گرم کلسیم را برای بدن فراهم می کند.

مکملهای کلسیم
مکمل ها، راهی آسان برای افزایش میزان کلسیم بدن هستند، اما بعضی گزار شها حاکی از آن هستند که شاید
فرد نیازی به آنها نداشته باشد

گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

/ 0 نظر / 11 بازدید